16.1. Sovellettavan lain mukainen tuote
Tarjotut tuotteet ovat voimassa olevan Saksan lainsäädännön ja Suomessa sovellettavien määräysten mukaisia.
16.2. Bosen vastuun laajuus
Bosen vahingonkorvausvelvollisuuteen sovelletaan pakottavaa kuluttajansuojalainsäädäntöä. Ellei pakottavasta kuluttajansuojalainsäädännöstä muuta johdu, Bosen vastuu on lähtökohtaisesti poissuljettu. Tämä ei kuitenkaan päde seuraavissa tapauksissa:
a. Tuotteen virheestä ja/tai toimituksen viivästymisestä aiheutuva välitön vahinko. Välilliset vahingot korvataan ainoastaan, jos vahinko johtuu Bosen huolimattomuudesta;
b. Bosen myöntämän takuun rikkomisesta johtuva tappio tai vahinko;
c. Bosen, Bosen laillisen edustajan tai Bosen puolesta toimivan edustajan aiheuttama, tahalliseen tai törkeän huolimattomaan velvollisuuden rikkomiseen perustuva tappio tai vahinko;
d. Bosen, Bosen laillisen edustajan tai Bosen puolesta toimivan edustajan aiheuttama, tahalliseen tai huolimattomaan velvollisuuden rikkomiseen perustuvasta henkeen tai terveyteen kohdistuvasta vahingosta johtuva tappio tai vahinko;
e. Muuhun pakottavaan lakisääteiseen vastuuseen perustuvat vaatimukset.
Tämä määräys ei vaikuta todistustaakan lainmukaiseen jakautumiseen.
Verkkosivustolla olevat tuotekuvat ovat ensisijaisesti havainnollistavia. Vaikka Bose on pyrkinyt parhaansa mukaan esittämään värit tarkasti, Bose ei voi taata, että kuvassa näkyvät laitteen värit vastaavat täsmällisesti varsinaisten tuotteiden värejä. Asiakkaan tuote voi hieman poiketa kuvissa esitetyistä tuotteista. Tuotteen pakkaus voi poiketa Verkkosivustolla esillä olevista kuvista. Asiakasta kehotetaan lukemaan jokaisen tuotteen kuvaus saadakseen tietoa tuotteen tarkoista ominaisuuksista. Epäselvissä tilanteissa tai lisätietoa tarvitessaan asiakas voi soittaa asiakaspalvelunumeroon 0800-05575 (paikallispuhelumaksu).
Bose on vastuussa ainoastaan Bosen ylläpitämien verkkosivujen sisällöstä.
Bose ei ole vastuussa liiketappioista. Bose toimittaa tuotteita ainoastaan koti- ja yksityiskäyttöön. Jos asiakas käyttää tuotteita kaupallisiin, liiketoiminnallisiin tai jälleenmyyntitarkoituksiin, Bose ei vastaa asiakkaan menetetyistä voitoista, liiketoiminnan menetyksestä, liiketoiminnan keskeytymisestä tai liiketoimintamahdollisuuksien menettämisestä.
Bosen vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta syystä, erityisesti laitteiston yhteensopimattomuudesta, johtuva tuotteiden käytön estyminen kokonaan tai osittain ei anna aihetta korvaukseen tai hyvitykseen eikä aseta Bosea vastuuseen.
16.3. Ylivoimainen este
Bose ei ole vastuussa sopimuksen laiminlyönnistä, jos se johtuu Bosen vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolisesta tapahtumasta, häiriöstä, erityisesti kuljetus- ja/tai tietoliikennepalveluiden täysimittaisesta tai osittaisesta lakosta, tulipalosta tai tulvasta.