BOSE JULKAISEE OHJELMISTOPÄIVITYKSEN QUIETCOMFORT EARBUDS -KUULOKKEILLE

Täysi äänen läpäisy dynaamisella kohinanvaimennuksella, uusia erityistoimintoja, Spotify Tap -integraatio, ääniohjaimet, helpompi laitteiden vaihto – ja muita uutuksia

23. syyskuuta 2021 — Bose on julkistanut tänään ohjelmistopäivityksen, joka parantaa entisestään verrattomien QuietComfort® Earbuds -kuulokkeiden suorituskykyä ja ominaisuuksia. Päivitys esittelee ensikertaa Bose AWARE -tilan voiman uudella ActiveSense™-teknologialla, joka mahdollistaa selkeämmän ja luonnollisemman äänen. Voimakkaat häiriötekijät vähenevät tarvittaessa ja paluu täyteen äänen läpäisyyn tapahtuu, kun häiriöäänet poistuvat. Uudet erityistoiminnot, välitön Spotify Tap -integraation käyttö, ääniasetusten säätö ja helpommat yhteydet useilla laitteilla ovat uusia ominaisuuksia samalla, kun QC Earbuds -kuulokkeiden ainutlaatuinen vastameluominaisuus ja äänenlaatu säilyvät ennallaan. 2.0.7-ohjelmistopäivitys on saatavilla tästä päivästä lähtien Bose Music -sovelluksessa iOS- ja Android -laitteille. Päivitys on ilmainen nykyisille ja uusille asiakkaille.

Uusi ActiveSense ja uudet toiminnot pitävät paremmin kiinni hetkessä

QC Earbuds -kuulokkeet pitävät käyttäjänsä nyt entistä paremmin kiinni hetkessä. Vastamelutasot toimivat edelleen 0–10 välillä, mutta ohjelmistopäivityksen myötä korkein ja matalin taso tulevat automaattisina oletusasetuksina. Ne on nimetty selvyyden vuoksi siten, että täysi vastamelu QUIET on 10 ja AWARE on 0, jolloin käyttäjä voi kuulla itsensä ja muut ikään kuin korvissa ei olisi lainkaan kuulokkeita. Hyödyt tulevat esille entistäkin paremmin, kun kuulokkeet pariliittää digitaalista signaalinkäsittelyä käyttävään uuteen Bose ActiveSense -teknologiaan, joka QC-mikrofonien avulla antaa ympäristön äänien läpäistä kuulokkeet ja vaimentaa ympäristön äänet ainoastaan silloin, kun ympäristössä on kovaa melua. Vaimennus kestää vain niin kauan kuin kova melu jatkuu. Manuaalista säätöä ei tarvita siten lainkaan musiikin tai podcastien kuulemiseksi, kun esimerkiksi liikenteen melu nousee kovaksi – tai ympäristön äänien kuulemiseksi jälleen, kun melu on ohi. Kaikki tämä tapahtuu dynaamisesti, missä tahansa käyttäjä on tai liikkuu.

Aina päällä “always on” vastameluun Bose Music -sovellus mahdollistaa vastamelutasojen asettamisen tiettyjä toimintoja ja paikkoja varten: Commute, Focus, Home, Music, Outdoor, Relax, Run, Walk, Work ja Workout. Kaksi näistä voi lisätä pikakomentoihin siten, että QUIET, AWARE sekä omat henkilökohtaiset valinnat ovat käytettävissä kaksoisnapautuksella vasempaan korvanappiin. Äänikehotteet tukevat tätä sen mukaan, mikä tila on valittu.

Spotify Tap ja uusi ääniohjaus musiikin ystäville

Spotify Tap on integroituna ja se mahdollistaa Spotify-käyttäjälle välittömän pääsyn viimeksi kuunneltuihin kappaleisiin ja henkilökohtaisiin soittolistoihin yhdellä napautuksella ja painalluksella – niin ikään vasempaan korvanappiin. Valittavissa oleva taajuuskorjain on nyt vaihtoehto basson, keski- ja diskanttitaajuuksien säätöön – myös tämä on uutta sovelluksessa.

Useita laitteita, vähemmän vaiheita

2.0.7-ohjelmistopäivityksen avulla QC Earbudsien käyttö useilla laitteilla paranee. Kuulokkeet muistavat seitsemän viimeisintä yhteyttä ja yhteys vaihtuu saumattomasti yhdeltä laitteelta toiselle ilman, että yhteyden katkaisee ensin manuaalisesti toisesta laitteesta.

QuietComfort Earbuds -kuulokkeet

QuietComfort Earbuds -nappikuulokkeet julkistettiin syyskuussa 2020. Ne asettivat täysin uuden standardin kategoriassaan vastamelulle, äänenlaadulle sekä koko päivän kestävälle käyttömukavuudelle ja vakaudelle. QC Earbuds -kuulokkeet määrittelivät uudelleen sen, mikä on mahdollista pienelle henkilökohtaiselle päälle puettavalle äänilaitteelle eri sisältöjen kuunteluun, puheluihin tai oman rauhan saavuttamiseksi. Niissä yhdistyy pehmeä, mutta tiivis StayHear™ Max -korvasovite, joka estää fyysisesti äänen. Useat mikrofonit havaitsevat, mittaavat ja lähettävät jäljellä olevat häiriötekijät patentoituun elektroniseen siruun, joka on varustettu ainutlaatuisella algoritmilla. Yhdessä mikroantureiden kanssa järjestelmä reagoi tarkalla, yhtä suurella ja vastakkaisella signaalilla alle millisekunnin murto-osassa. Tulos on dramaattinen ja ainutlaatuinen. Se on avannut kokonaan uuden lehden musiikin kuunteluun syvyydellä ja yksityiskohdilla, jotka eivät ole aiemmin olleet mahdollisia.

QC Earbudsien hinta on 289,95 euroa. QC Earbudsien vakiovärit ovat Triple Black (musta) ja Soapstone (valkoinen) – ja nyt saatavilla on myös kaksi erikoisväriä rajoitetulla saatavuudella: Sandstone (hiekanharmaa) ja Stone Blue (harmaansininen). Kuulokkeissa on jopa 18 tunnin akunkesto (jopa kuusi tuntia latauksella ja 12 lisätuntia latauskotelossa). Kuulokkeissa on vakaa Bluetooth® 5.1 -yhteys sekä IPX4-luokituksen mukainen hien ja veden hyljintä.

Tietoa Bosesta