TOIMITETTAVISSA 1–2 ARKIPÄIVÄN KULUESSA. RISKITÖN KOKEILUJAKSO JA MAKSUTON PERUSTOIMITUS YLI 45 €:N TILAUKSIIN

Bluetooth®-laitteen äänenlaatu on huono

Jos äänenlaatu on huono, kokeile seuraavia toimenpiteitä:

Jos Bluetooth-laitteellasi on käytössä taajuuskorjain- ja/tai äänenmuokkausasetuksia, poista ne käytöstä tai valitse asetukseksi "Flat" (Tasainen). Nämä asetukset löytyvät yleensä laitteen ääniasetuksista tai käytössä olevan toistosovelluksen asetuksista.

Säädä Bluetooth-laitteesi äänenvoimakkuus 85 prosenttiin maksimista. Laitteen liian korkea lähtevän äänen voimakkuus saattaa aiheuttaa säröä yhdistetyissä kaiuttimissa. Myös liian alhainen voimakkuus voi vaikuttaa ääneen.

Kokeile toista sovellusta. Jos äänenlaatu on hyvä yhdellä sovelluksella mutta huono toisella, ongelma on sovelluksessa itsessään.

Siirrä laite lähemmäs kaiutinta. Bluetooth-yhteyden kantama on noin 10 metriä. Kantama heikkenee, jos alueella esiintyy häiriötä.

Häiriöt voivat aiheutua mm. seinistä, useista samalla alueella olevista Bluetooth-laitteista, taskuista/käsilaukuista/laukuista, langattomista reitittimistä, mikroaaltouuneista, langattomista puhelimista ym.

Sulje Bluetooth-laitteessa käytössä olevia sovelluksia. Monien sovellusten käyttäminen samanaikaisesti voi laskea laitteen luotettavuutta, jos se yrittää toteuttaa liian montaa tehtävää samanaikaisesti. Kokeile paraneeko äänenlaatu, kun olet sulkenut tarpeettomat sovellukset.

Kytke laitteen Wi-Fi®-yhteys pois päältä.

Valitse laitteen Bluetooth-asetuksissa "Unohda" tai "Poista" SoundLink-kaiuttimen kohdalta. Pidä sitten kaiuttimen Bluetooth-painiketta painettuna, kunnes Bluetooth-merkkivalo alkaa vilkkua sinisenä. Yritä uudelleen liittää laite kaiuttimeen pariliitoksella.

Sammuta kaiuttimesta virta ja käynnistä se uudelleen.

Katkaise yhteys muihin kaiuttimeen yhdistettyihin Bluetooth-laitteisiin, jotka eivät ole juuri nyt käytössä. Kaiutin muodostaa yhteyden kahteen viimeiseen yhdistettynä olleeseen laitteeseen. Ääni voi hävitä, jos toinen kaiuttimeen yhdistetty Bluetooth-laite joutuu kaiuttimen kantoalueen ulkopuolelle.

Nollaa laite, jota yrität liittää pariliitoksella. Tämän voi tehdä yleensä käynnistämällä laitteen uudelleen tai irrottamalla akun ja/tai virtajohdon minuutin ajaksi.

Nollaa -kaiutin kytkemällä siihen virta ja painamalla sitten virtapainiketta 10 sekunnin ajan, kunnes virta katkeaa

Kun tehdasasetukset palautetaan, kaikki laitepariksi muodostetut mobiililaitteet ja kieliasetukset poistetaan kaiuttimesta. Kun tehdasasetukset on palautettu, kytke kaiuttimeen virta ja yritä uudelleen muodostaa pariliitos laitteeseesi.

Tarkista onko SoundLink-kaiuttimellesi saatavilla ohjelmistopäivityksiä osoitteesta global.Bose.com/support.

Yritä muodostaa laitepari toisen laitteen kanssa. Jos toisen laitteen pariliitos onnistuu ongelmitta, ongelma saattaa johtua ensimmäisestä laitteesta.

Oliko tiedoista apua?

Hienoa, kiitos palautteestasi. Voit kirjoittaa lisäkommentteja alle.
Olemme pahoillamme, ettei sivu vastannut odotuksiasi. Kerro meille kokemuksestasi ja mitä voisimme tehdä paremmin.
Lähetä
Kiitos, arvostamme antamaasi lisäpalautetta.