UUUSIA TUOTTEITA SAAPUNUT! TUTUSTU.
Myymälät Ostoskori

Wi-Fi-verkkoyhteys katkeilee tai sen laatu on heikko

Liittyy tuotteisiin:

enemmän...

Kokeile ratkaista heikkoon langattomaan verkkoyhteyteen liittyvät ongelmat seuraavien vinkkien avulla.

  • Varmista, että järjestelmä on langattoman reitittimen kantoalueella. Riippumatta sen laitteen etäisyydestä järjestelmään, jossa SoundTouch-sovellusta käytetään, SoundTouch-järjestelmän on oltava langattoman reitittimen kantoalueella, jotta se saisi lähetettyjä signaaleja Wi-Fi-verkon kautta. Kun yhteys toimii, Wi-Fi-merkkivalo palaa valkoisena järjestelmän etupaneelissa. Jos Wi-Fi-merkkivalo ei pala valkoisena, siirrä järjestelmä lähemmäs reititintä, jotta Wi-Fi-signaali muuttuu voimakkaammaksi ja yhteys muodostuu.
  • Kokeile siirtää järjestelmää sen nykyisessä sijainnissa tarkistaaksesi, sijaitseeko se paikassa, jossa on heikko vastaanotto. Esineet reitittimen ja SoundTouch-järjestelmän välillä vaikuttavat signaalin voimakkuuteen. Näiden esineiden aiheuttamat häiriöt voivat heikentää Wi-Fi-yhteyttä. Siirrä järjestelmää vasemmalle tai oikealle, käännä sitä tai siirrä sitä metrin verran uuteen paikkaan. Vastaanotto voi tällöin parantua huomattavasti.
  • Tarkista, onko samassa verkossa enemmän kuin neljä SoundTouch-järjestelmää. Tavallisen kodin Wi-Fi-verkon pitäisi pystyä tukemaan vähintään neljää langatonta SoundTouch-järjestelmää. Toista kaikkialla -tilassa tämä määrä voi laskea kolmeen.
  • Ota selville, mitä muita ohjelmia on käynnissä. Sulje verkkoa käyttävät synkronoimiseen, suoratoistoon ja suojaamiseen liittyvät ohjelmat. Jos käynnissä on useita ohjelmia, yritä sulkea kaikki mediatoisto-ohjelmat ja mahdollisesti pilvipalveluun tietoja synkronoivat sovellukset. Tällöin laitteiston resursseja kulutetaan vähemmän ja sovellusten väliset ristiriidat mahdollisesti ratkeavat.
  • Tarkista, onko olemassa langattoman tietoliikenteen häiriölähteitä. Ne voivat vaikuttaa järjestelmään. Kokeile siirtää järjestelmä vähintään metrin päähän elektroniikka- tai sähkölaitteista, kuten langattomista reitittimistä, langattomista puhelimista, televisioista, mikroaaltouuneista, Apple Airport Expressistä tai vastaavista laitteista.
  • Käynnistä reititin uudelleen. Selvitä ensin, mitkä palvelut käyttävät reititintä, jotta et keskeytä mitään tärkeää.
  • Harkitse järjestelmän yhdistämistä Ethernet-kaapelilla Wi-Fi-yhteyden sijasta (jos järjestelmäsi tukee tätä). Vaikka Wi-Fi on ensisijainen menetelmä yhdistää järjestelmä, tietyt asetukset voi olla helpompi määrittää käyttämällä Ethernet-yhteyttä.